Integracja dróg dla rowerów – Jaworzno bardziej przyjazne dla rowerzystów?

Komentarze do artykułów w portalu

Re: Integracja dróg dla rowerów – Jaworzno bardziej przyjazn

Postprzez user1@portal » 19 lut 2014, o 19:43

tomaszsedor@poczta.jaw.pl napisał(a):Szanowny user1,
powiem Ci, że PIKNIE :)

O to mi chodziło dokładnie. Dziękuję za mapę :)

Przerwę w ekranach na pewno trzeba będzie zrobić.

Mam prośbę, jakbyś mógł dać, jako autor, mapę na profil FB:
https://www.facebook.com/IDRJaworzno

Oczywiście warto rozważyć warianty ominięcia Góry Pietrusowej od południa i północy.
Aha, jest opcja żeby może za dużo nie grzebać przy ekranach, jest opcja by w miejscu skrzyżowania DWR z ul. Krakowską, przejśc na lewą stronę DWR patrząc w kier. Jelenia i już dalej imijając Byczynę jak szły tory. A DDR w kier. niech sobie idzie jako osobny temat.

No wiesz, zasadniczo to ja FB nie używam, ale możesz śmiało wrzucać cokolwiek bym nie stworzył, bez podawania pochodzenia i innych ceregieli :-) Korzystałem, jak zawsze, z mapki Michała, to świetne narzędzie do robienia takich rzeczy.

katowicka@poczta.jaw.pl napisał(a):Tak na szybko tylko jedna uwaga (bo mankamentów jest nieco więcej).

Doszliście do OPD prawie na zakręcie, tuż za miejscem gdzie będzie ona wpadać do istniejącego odcinka przez hałdę i pojawia się problem. Przejazd przez OPD.

OPD ma przejąć ruch idący obecnie Martyniaków-Młynarską-Chopina, w tym ten najcięższy. Nie pamiętam jakiej klasy ma być OPD, ale z pewnością nie niżej niż G, więc skrajnia drogi będzie musiała być wysoka na 4,6m (4,7m w przypadku GP i wyższych klas) do tego doliczmy konstrukcję wiaduktu. Tam nie ma miejsca na wybudowanie obiektu mostowego z odpowiednio długimi i łagodnymi najazdami, który wyniesie rowerzystę na wysokość jakieś min. 5,5m. Niestety, ale wyjdzie nam z tego ślepy zaułek. Przejście przez OPD na jednym poziomie, a tym samym kolizja z ruchem samochodowym na obwodnicy nie wchodzi absolutnie w rachubę, zarówno ze względów bezpieczeństwa jak i wygody rowerzystów.

Jak już zauważył Tomasz, tam już znajduje się jak najbardziej jednopoziomowe przejście dla pieszych. Poza tym, zarówno na Reja jak i Tetmajera już odbywa się ruch rowerów po jezdni, a więc też dozwolone jest przejeżdżanie w poprzek OPd.

Taki zwykły przejazd bez pierwszeństwa do standardu rowerostradowego nie wystarczy, ale już do całkiem szybkiej i użytecznej DDR - jak najbardziej tak.
Jednak można też np. dołożyć światła dla pieszych i rowerzystów, a nawet zrobić to, czego domagają się niektórzy kierowcy - czyli przebudować je na rondo, co dawałoby nawet możliwość przyznania pierwszeństwa pieszym i rowerzystom, a na pewno poprawiłoby BRD.

P. S. Po tym, co pisałeś o skrzyżowaniu Krakowska-Braci Gutmanów, muszę powiedzieć, że jazda na rowerze jest jednym z najwygodniejszych i najprostszych sposobów na przejeżdżanie w poprzek ruchliwych dróg. Przejeżdżałem nie raz Krakowską przez to skrzyżowanie i nawet nie pomyślałbym, że coś może być z nim nie tak. Pewnie dlatego, że na rowerze ma się lepszą widoczność niż w samochodzie, bo siedzi się wyżej, nie ma się maski przed sobą (można właściwie wystawić głowę za linię zatrzymań, nie ryzykując niczego), widoku nie zasłaniają takie elementy jak rama drzwi; do tego zazwyczaj tył roweru jest krótszy niż samochodu, co ułatwia ewakuację ze skrzyżowania, a oprócz wzroku można też używać słuchu (gdyby ktoś przekroczył prędkość na tyle, że nie dałoby się go zobaczyć na czas, to jest spora szansa, że byłoby go słychać). Jednocześnie ponieważ samochód przy ruszaniu ze skrzyżowania dopiero musi się rozpędzić, więc prędkość roweru w takiej sytuacji jest porównywalna do samochodu (szczególnie przy przekraczaniu pierwszego pasa ruchu, gdzie widoczność jest zazwyczaj gorsza), a jest szybsza niż przechodzącego pieszego.
Avatar użytkownika
user1@portal
 
Posty: 315
Dołączył(a): 1 sty 1970, o 01:00

Poprzednia strona

Powrót do Komentarze do artykułów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron